čtvrtek 13. května 2010

La Putyka

Ano i ne. Nebudu mluvit o nějaké hospodě, ale o divadelním představení v La Fabrice (příhodné), které se jmenuje právě La Putyka. A ano, je z hospodského prostředí. Proč ale divadlo? Proč teď? Do divadla chodím poměrně často, ale nikdy (tuším) jsem o tom nepsal. Zrovna včera jsem byl na Ypsilonce (Lábus a spol), vystoupení se mi líbilo, ale Putyka je úplně něco jiného. 

Spíš taneční vystoupení než divadlo. Občas mi to skoro připomnělo cirkus. Celé vystoupení začínalo vstupem do sálu, kdy účinkující už dávno byli na místech a opilci pospávali na stole. Na začátku hospodský rozdal basu piv mezi publikum, zakřičel si na nás "Co, že mu to otravujeme takhle po zavíračce" a pak přišla první akce. Kapela (v čele s Vojtou Dykem a Prachařem) se pořádně rozjela, v podstatě hráli variace na známé písničky a asi hlavním tématem byla předělaná 'Když máš v chalupě orchestrion, tak máš orchestrion' a musím uznat, že hudba mě opravdu nadchla. Dva opilci se zvedli a začali předvádět doslova cirkusová čísla. Vše ale mělo svůj smysl. 

Celá hra vyjadřovala dění v hospodě, snažila se vyjádřit, proč je to tak příjemné místo a co vše se tam dá dělat. Mluvil v podstatě jen hostinský, ostatní se vyjadřovali tancem, který byl někdy dost zábavný (ve smyslu různých triků, salt a otoček), jindy se podobal třeba baletu a nakonec došlo i na parádní trampolínové pojetí vášně, touhy, svádění. Mělo to jiskru a vtip! Nic tam nebylo navíc a ta hodina a půl utekla neuvěřitelně rychle. Nadšený jsem opravdu byl. Vyhnu se popisování jednotlivých obrazů, jen vám něco doporučím. 

Pokud se vám dostanete příležitost na představení zajít, určitě neváhejte. Bývá vyprodáno i rok dopředu. Naštěstí jsem se přes známého (hraje v Dejvickém divadle) dostal a při další příležitosti půjdu znovu. Opravdu to stojí za to. 

8 komentářů:

Playman řekl(a)...

Máš tam pár překlepů (Do divadlo chodím poměrně často -divadlA (hraje v Dejvické divadle -DejvickéM) ale jinak je to velice pěkně napsané a "La Putyka" by skutečně mohla stát za návštěvu...

Playman řekl(a)...

Opět jedny a ty sámé chyby -nešálý mě zrak ? Snad se ještě k té opravě někdy dostaneš.

Petr Vojtěch řekl(a)...

Ooohh .. nesmírně se ti omlouvám, asi jsem tě pohoršil co? Psal jsem článek po půlnoci -co jsem přijel unavený z divadla- a od té doby jsem se sem nedostal.

Playman řekl(a)...

Nepřidal sem smile tak to mozna vyznelo moc vazne :-)

A nikdo od tebe nechce aby jsi hned po pulnoci opravoval clanek, svuj druhy comment sem napsal az druhy den -aby te potom nejaky rypal neotravoval :D

Playman řekl(a)...

P.S. Jak tvůj tak Káti blog sleduju skoro dnes a denně, INDIANA samozřejmě taky a tento comment ber prosím jako pochvalu Tobě i tvé práci, Díky ti !

P.S.2. uvědomuju si že moje commenty můžou působit nevděčně anebo třeba úplně blbě ale co, všichni jsme jenom lidi :-)))

Playman řekl(a)...

P.S.3
HIP HIP HURÁ,AŤ ŽIJE Bedikk!!

P.S.4 To opisování těch písmen je otravné :D

Petr Vojtěch řekl(a)...

Nech toho, prosím tě :D.

Anonymní řekl(a)...

Krásně se to čte... Dík za takovouhle kritiku. Je to fajn,a i nás to pořád baví, a to už jsme to hráli šedesátkrát...
Petr D.-La Putyka