úterý 27. května 2014

Zklamání jménem DVTV

Internetový projekt dua Drtinová a Veselovský je zajímavý a především důležitý. Proč? Protože sliboval přinést kvalitní publicistický obsah z televize na internet. A takovou událost je hodno sledovat. Na internetu stále totiž nejsou peníze, které by tu být měly. Za obsah se neplatí atd. atd. Inzerenti raději vkládají peníze do televize, jelikož to přidává jejich prestiži, přestože skutečný dopad už není takový. Doba přechodu ale musí nevyhnutelně přijít. Jsem přesvědčen o tom, že lidé "žijící" na internetu jsou ochotni vyhledávat kvalitní obsah více než lidé konzumující televizi. Takový obsah ale často neexistuje. Alespoň v naší produkci ne.

DVTV (pod vydavatelstvím Economia) takový přechod v podstatě slibovala (možná jsem si ho jen vybájil). Vysílání začalo dnes a já mám k němu své výhrady. Nechci tu nyní hodnotit kvalitu obsahu, proti tomu v podstatě nic nemám. Snad je jen škoda, že s prvním vydáním nepřišlo silnější téma, které bych logicky očekával. Vadí mi některé dílčí věci. Pokud se podíváte na hlavní stránku pořadu, tak zjistíte, že vlastně žádná hlavní stránka pořádně neexistuje. Je tu výčet videí, která jsou seřazena podle data vydání. Jak jsem ovšem pochopil, tak některá videa dávájí dohromady celek (například 3 rozhovory s Topolánkem). Jsem zastáncem klipovitosti. Na internetu nechci půlhodinový pořad televizního formátu. Ale zase se nechci ztrácet. Mám jednoho hosta, tak ho přece dám do jednoho videa. Když si nyní pustím video Topolánek: Putin Ukrajinu nechce, tak to vlastně nemá pořádný začátek a konec už vůbec ne. A to je dle mého značný problém.


Také si myslím, že na formě tolik nezáleží. Pokud je dobrý obsah, tak formu neřeším. Ale v případě, že točím publicistický pořad, tak mám nějaké očekávání. Vůbec mi nevadí třesoucí se kamera. Bylo by mi úplně jedno, kdyby se celý pořad točil na iPhone - možná by to byla správná cesta. Ale nehorázně mi vadí střihová skladba. Ve škole mě učili jedno základní pravidlo: Když střihneš, tak nech diváka rozkoukat. A myslím, že na tom něco je. Bleskové střihy a vedle toho zbytečné záběry na moderátora, který kouká do papíru. Dělat debatu bez stativu mi přijde velmi zvláštní a to nemluvím o záběru přes hlavu moderátora, který je jak z nějakého seriálu. Opět - obsah má vyhrát nad formou, ale co se kameramanovi může stát, že řeže hlavu nad obočím a celý obraz nechává saku? Ten záběr je tak nepříjemný, že jsem musel přeskočit do jiného okna a poslouchat jen zvukovou stopu. To je další problém, protože akustika v "továrně" není zrovna nejlepší a šum v pozadí tomu rozhodně nepomáhá. 

Trochu mi to vlastně připomíná bolesti, které nás potkávaly ve škole. I přes mírné úvodní rozhořčení budu DVTV sledovat a doufám, že na tom budou ještě nadále pracovat. Rozhovor Drtinové s Babišem mi přišel lepší, takže to vidím pozitivně. 

P.S. Střídat přepálený polodetail se zažloutlým celkem také není příjemné pro oko. Holt už to bez té techniky a armády techniků není tak snadné... 

Žádné komentáře: