středa 30. prosince 2009

He's down! He's down!

Minule to byly filmy, tentokrát se podívám na hry. Bohužel, zde neudělám tak dlouhý žebříček. Ne, že by zajímavých her vyšlo málo, bohužel jsem ale všechny zkusit nemohl, respektive nestihl. Zde nebudu hodnotit "nejlepší hru", ale podle mě nejzajímavější, nejvíce na mě zapůsobily - proto si je pamatuji. Jinak to ani nejde.


5. Batman: Arkham Asylum 
Batmana mám opravdu rád. Nebudu lhát, ale může za to -ne moc komiksové- filmové zpracování od Nolana (Batman Begins a The Dark Knight). Arkham Asylum je ale hra tvořená hlavně podle komiksu, což je samozřejmě dobře, hře to sluší. Recenzoval jsem ji do Indiana a dobře jsem se u ní pobavil. Celý průběh je opravdu povedený, atmosferický a neuvěřitelně zábavný.


4. Braid
Spousta komerčních hráčů se mnou bude asi nesouhlasit (viz můj bratr), ale Braid je neuvěřitelná pecka. Snad nejlepší plošinovka, co jsem kdy hrál. Hrátky s časem je výborné téma a díky této hře se stanete doslova Pánem Času. Hra je poměrně dlouhá a určitě při hraní dokáže potrápit, kdejakého mistra přes logické hry.


3. Dragon Age Origins
A zde už to určitě začíná být zajímavé. RPG hry mám moc rád a Dragon Age nás vrací do dob old-school papírových RPG. Rozhodně se dá považovat za hrdého nástupce Baldur's gate. Přičemž průměrná doba hraní je 80 - 100 hodin a když vše probádáváte, prohledáváte každý kout (jako já :D), tak vám to může trvat i déle. Přičemž je před nás předložen ohromný fungující a neustále se měnící svět, který doslova dýchá. Souboje nejsou žádná hračka a opravdu musíte dbát na taktiku. Když se do toho zamíchají vztahy mezi hráčem - členy party a dokonce i mezi členy samotnými, je to veliká sranda.



2. Need for Speed Shift
Na závodní hry jsem nikdy moc nebyl, ale tato hra má grády. Hned po tom, co jsem ji koupil mě dostala. hrál jsem celý den .. neustále. Byl jsem doslova připoutaný do sedačky a připadal jsem si, jak na závodě. Rozhodně musím vyzdvihnout grafiku, která je nejlepší v třídě závodních her. Do toho naprosto autentický zvuk, který v 5.1 zní opravdu skutečně, až vás ze hřmotu motoru zamrazí. Jízdní model není úplně realistický, ale ani arkádový. Autoři našli něco mezi, což podle mého byla ta nejlepší volba. Když k tomu přičteme povedenou online hru, tak tato hra rozhodně stojí za to.



1. Call of Duty Modern Warfare 2
Tady to snad ani nemůže být jinak. Tato hra pro mě přišla jako rána z čistého nebe. Až jsem za to rád. CoD2 je luxusní hra, kterou si rád zahraji i dnes. CoD4 jsem hrával, ale to už delší doba ... a najednou CoD6 je tu! Ono už jsem o této hře básnil ve starším příspěvku. Mohl bych to shrnout tak, že Kampaň je opravdu dechberoucí .. jako když koukáte s úžasem na akční film a ani nestíháte popadat dech. Vše je předem naskriptované a věřte, že budete valit bulvy, co vše se může stát. A to jsem ještě nezmínil skvělé Special Ops, kde se opravdu prověří vaše zkušenosti. Hlavní je samozřejmě Multiplayer. U něho teď trávím svátky. Promyšlený systém z CoD4 dostál mnoha změn (vše k lepšímu), jsou to drobnosti, ale dohromady to dává o 100% lepší hru. Kdo nezkusil, tak si nemůže říkat pařan. (Když s kamarády zajdu do CyberCafe na LANku a paří se CounterStrike, tak doslova umírám, proč se musí hrát tak špatná hra.)

A na závěr jedno luxusní video, které sloužilo jako upoutávka na CoD:MW2.

8 komentářů:

Firejs řekl(a)...

Jediný co jsem z toho hrál je Braid, a to mě nenadchlo a ani mi to nepřijde nijak zajímavý... ne opravdu nejsem běžněj komerční hráč ;)

Likandro řekl(a)...

Firejs:
Co tě na Braidovi konkrétně nezaujalo? :) Kolik kol jsi dohrál? Podle mě už je pořádnej kumšt jen to, že v každém světě je čas využit jiným způsobem, a přesto takovým, že to dává smysl.
To ani nemluvím o skvělém soundtracku, propojení s příběhem a kouzelné grafice která tomu dává tu správnou pohádkovou atmosféru.

Jedinou výtku o které jsem slyšel, zatím na vlastní kůži neozkoušel, je fakt, že hra ke konci snad pomalu ani nejde dohrát kvůli vysoké obtížnosti - žel plnou jsem si zatím nekoupil. Kéž by byly v obchodem krabicové verze ...

Jinak žebříček neohodnotím, víc jsem toho nehrál ...

Petr Vojtěch řekl(a)...

Abych se přiznal, tak jsem taky posledního levelu nedostáhl .. on se pustupně staví žebřík do toho pokojíčku v podkroví tím, jak sbíráš puzzlíky. Mno a já neposbíral všecky, takže jsem se tam nedostal .. pravda, že jsem to možná mohl dodělat, ale pak už jsem se ke hře nevrátil .. možná někdy :).

Ale můj nejlepší kamarád to dohrál, takže to asi nebude takovej problém :).

Firejs řekl(a)...

Likandro: Já to hrál jen dvakrát-třikrát a dohromady tak pět minut. Prostě se mi to nelibý, nepřijde mi to hezký a ani zajímavý. Prostě mi nestálo za to hrát déle, ale neříkám, že kdybych se nedonutil u toho ještě chvilku strávit, že by mě to nezačalo bavit. Možná se mi to taky trošku trhalo, ale.. :)

Asi si stáhnu demo znova.

Mirator řekl(a)...

docela me zarazilo to první místo- vždyť to jsou POOUZE skripty,takže to dohraješ jednou,a pak to je už o ničem,když víš,kde se co a jak stane.

Petr Vojtěch řekl(a)...

Mirator: A co je podle tebe lepší? :) Volný Crysis? Mě nebavilo, neměl jsem motivaci. Scripty to jsou a je to naprosto super! Kampaň jsem 2x otočil a hraji ji potřetí. Hlavním tahákem hry je ale multiplayer. Vybalancovanější hratelnost a možnosti jsem ještě neviděl. :) Kdo nezkusil .. neuvěří.

Mirator řekl(a)...

Bedikk:Tak Crysis nebylo špatné,akorát se tam toho dělo málo,takže bral bych něco mezi :) A MP je fakt dobré no,ale oproti třeba CoD 4 se až tak moc „nevyvinulo“,takže me až tak nebere.

Petr Vojtěch řekl(a)...

Mirator: naopak .. hra vypadá stejně, ale hraje se o 100% lépe. Opravdu. Je tu spousta nových detailů a vylepšení. Špatné věci byly odstraněny a dobré věci byly zlepšeny. Nevím, jak to říct .. prostě je to radost hrát. Mapy jsou lepší a hratelnost vyváženější :).