středa 22. prosince 2010

Tron: Vizuální orgie


Co tak stíhám sledovat recenze a divácké ohlasy, volné pokračování Trona na tom není vyloženě špatně, ale o čistě kladných reakcích se mluvit také nedá. Otázkou ale zůstává, zda je film tedy spíš dobrý nebo špatný. Přiznám, že když jsem šel o víkendu do kina, trochu jsem se bál, že příběh vůbec nedopadne dobře a půjde o další "vymytou" blbost. Bál jsem se, že vizuál nezabaví na celou dobu a strachoval jsem se, že mě Daft Punk zklamou. 


Zbytečně. Tron se obsahem možná nevyrovná původnímu snímku, ale přináší naprosto neuvěřitelné vizuální orgie. Možná to někteří nebudete prožívat jako já, přeci jen je toto můj obor, ale design VŠEHO je naprosto geniální. Možná to zní trochu nadneseně, ale je tomu tak. A není to jen pojetí celkového vizuálního zážitku, ale nádhera se skrývá i v detailech, které jsou na každém kroku. 


Hudba je kapitolou sama o sobě. Lepší soundtrack jsem dlouhou dobu neslyšel. Daft Punk opět zazářil a ukázal, že se dokáže někam posunout a zkoušet nové věci. Kombinace elektra a orchestru je famózní. Je pravda, že vizuál s hudbou mě nadchl asi víc než samotný obsah filmu. Ten bych ale rozhodně neshazoval, má co nabídnout a sice se občas ukáže nějaká "fakt drsná" hláška, ale to ve filmu za 300 mil. prostě být musí. Další vadou na kráse je CGI Jeff, který působí plastově. A i přes pár menších klišé musím všem Trona vřele doporučit. Je to zážitek. 

2 komentáře:

Baibob řekl(a)...

naštvalomě že sem šel na 3D a 3D jsem viděl jen reklami :D kdybych platil lisky dokina tak by mě to docela naštvalo jinak film podprůměrný

Petr Vojtěch řekl(a)...

Zvláštní, co jsem slyšel od kamarádů, tak zrovna Tron je podle nich nejlépe zpracovaný 3D film... možná ne tak realistický jak Avatar, ale ta světla prý byla famózní.