sobota 14. dubna 2012

Všemi směry

Takový název nese festival Vyšší odborné školy publicistiky, kam už 2. semestr chodím. Minulý rok jsem o festivalu nevěděl, letos to byla skoro povinnost. Navíc jsem se i lehce podílel na tvorbě obsahu. Hrál jsem hlavní roli ve veselé inscenaci Kdo obskočil továrníkovu dceru, ale o tom napíšu, až bude záznam. 

Pokud vás zajímá publicistika, určitě zbystřete. Velmi zajímaví byli hosté, jako největší trumf vidím Erika Taberiho, šéfredaktora Respektu, který se zúčastnil debaty s Pavlem Novotným, šéfredaktorem Super Spy. Střet seriózního média s bulvárním - doporučuji pustit si záznam, určitě by vás to mohlo zajímat.

Líbil se mi i workshop Martina Vencla, reportéra pořadu Víkend, kdy nám přiblížil, jak probíhá příprava při tvorbě obsahu. Pravda, mé lehce ostré dotazy ho určitě netěšily, ale jsem už takový... :D Zajímavým zpestřením byly workshopy mimo přednáškové sály, ať už sportovní komentování nebo čtení ze čtecího zařízení. Vedle toho určitě zdůrazním rozhovor s Jolanou Voldánovou a dalšími lidmi z České televize. 

Když pominu naše divadelní vystoupení, v 19.00 se na závěr festivalu připravila skupina Improvariace, která předvedla velmi, ale zdůrazňuji velmi, zábavnou improvizační hru na téma Reportéři. Nikdy scény nesklouzly k trapnosti a smál jsem se od začátku do konce. 

Celý festival se mi líbil a příští rok se na něm budu podílet snad ještě víc. Že bych do něho trochu procpal herní žurnalistiku? :) Určitě uvažujte o návštěvě, stojí to za to. 

2 komentáře:

Jakub Zelenka řekl(a)...

Ten konec je jak poselství míru ve slohovce :-D (troling)

Petr Vojtěch řekl(a)...

Ano, mívám sebevražedné sklony :D