pondělí 21. března 2011

Z Prahy do Blavy


Určitě jste zaznamenali, že se ve čtvrtek večer odehrávala launch párty PC verze hry Assassin's Creed: Bratrstvo. Akce to byla opravdu veliká, konala se v pražské Casa Gelmi od sedmi do půlnoci. Jak to ale souvisí se mnou? Tým Indiana dostal možnost celou akci spolu-koordinovat a vysílat živě. Podíleli jsme se tedy na přípravách, poprvé kompletně přesouvali techniku mimo studio a celou akci moderovali. Hlavním moderátorem byl Ondřej Broukal, kterého určitě znáte z České televize, ale dá se říci, že půl programu nechal na nás, za což mu děkuji, protože se jednalo o fantastickou zkušenost. Rozhodně je rozdíl mluvit pouze do kamery a mluvit do kamery a zároveň k několika stovkám lidí v sále. Troufám si tvrdit, že moderátorskou část jsme s Fiolou zvládli dobře a doufám, že do budoucna bude ještě víc podobných příležitostí. Samozřejmě díky patří i zbytku týmu, který pomáhal s organizací, obstarával kamery atd. Určitě musím zmínit Alkeashe, Zooma, Wellbiho, Micra, Lasufa, Gelua, Páju, Jitku, Takechiho a nakonec Majklíčka a jeho tátu. Ano, tolik nás bylo potřeba na zvládnutí celé akce, každý měl svoji úlohu. 


Co se samotné akce týče, jsem velmi spokojený s kompletním programem, ať už se jedná o soutěže, vystoupení šermířů nebo perfektní kurtizány. Co mě potěšilo ještě víc, je komunita fanoušků, kdy spousta z nich dorazila v naprosto perfektních kostýmech, nebáli se vylézt na pódium a předvést se před stovkami lidí. Za to rozhodně smekám a doufám, že si i další vydavatelé uvědomí, jaká je v těchto akcích síla, že lidé jsou rádi, když okolo jejich oblíbeného titulu je i trochu toho humbuku navíc. Co jsem měl možnost slyšet, tak samotný Ubisoft byl z akce nadšený, dokonce snad koukali z Francie na náš stream, a třeba to znamená, že tyto akce budou častěji. Archiv je možné shlédnout ZDE

Akce skončila okolo jedné hodiny ráno, kdy odcházeli poslední fanoušci se svými kopiemi originální hry z půlnočního prodeje, který pořádal Xzone. My jsme museli zabalit studio, naložit ho do auta a naším dalším cílem bylo slovenské GAME EXPO 2011. Měli jsme jet přes noc, ale dopadlo to tak, že když jsme ve tři hodiny ráno dorazili konečně do studia, rozhodli jsme se zůstat do rána, jelikož jsme byli celý den na nohou a zvládnout cestu do Bratislavy by bylo asi dost obtížné. Sice jsme spali jen 4 hodiny, ale rozhodně nám to pomohlo a po sedmé hodině ráno jsme byli opět na cestě.


Killer už o den předem připravoval místo pro náš stánek, takže nám hned ráno zmateně volal, že se všechno kazí, někdo nám zabral místo a internet je pro vysílání pomalý atd. Vzhledem k tomu, že Killer je zmatkař, brali jsme to celkem s rezervou a jeli v klidu dál. Nakonec se ukázalo, že s tím internetem měl pravdu, ale o tom později. Dost mě překvapilo, že cesta do Bratislavy z Prahy je tak pohodová. Všichni mi říkali, že D1 je ohromný průšvih, že je lepší jet po vedlejších, ale asi jsme měli štěstí a po celou cestu jsme mohli fičet úplně bez problémů a jediné zpomalení bylo zastavení na jídlo. Bylo to vůbec poprvé, co jsem byl na Slovensku, o to víc mě mrzí, že jsem nemohl navštívit historické centrum Bratislavy (přestože je malé) a jediné co z ní mám jsou paneláky a dálnice. Snad někdy jindy. Na druhou stranu jsem potkal spoustu milých lidí, nadšenců do fantasy, her a hromadu pěkných Slovenek. 

Začalo to poměrně nevinně. Dorazili jsme do Istropolis, kde už na nás čekal Killer a Alkeash zrovna přicházel z autobusu. Rychle jsme vyložili celé studio, polo-funkčním výtahem ho vyvezli do druhého patra a znovu následovalo to šílené sestavování. Nezdá se to, ale i přes naši snahu to trvalo minimálně dvě hodiny, než jsem vše dali dohromady. Musím se přiznat, že jsme akci trochu podcenili a předem si nestanovili, co vlastně na našem stánku budeme prezentovat. Neměli jsme tedy připravené plakáty, plachty a nic. Což se ukázalo jako veliká škoda. Alespoň jsme měli vizitky a několik monitorů, kde běželi prezentace a videa. Také jsme využili killerova notebooku, na kterém jsme pustili hratelnou ukázku PacIna. Měli jsme s sebou spoustu krabiček a napadlo nás, že bychom je mohli zkusit prodávat. Samozřejmě jsme nevěřili, že by se to mohlo povést. Ale opak se ukázal být pravdou. Na monitoru běžel trailer, na notebooku hratelná ukázka, já a Fiola jsme hru prezentovali lidem, kteří procházeli okolo a ještě vedle toho jsme vystavovali samotné krabičky, které také přilákali nejednoho fanouška. 


Naprosto jsem nečekal, kolik nadšenců do nezávislé scény a lidí, kteří o PacIna projeví zájem, by se mohlo objevit. Když jsme hned z kraje pátečního programu prodali první digitální a následně krabicovou verzi, zajiskřilo v nás nadšení a možná i trochu naděje, že bychom mohli naši hru rozšířit i mezi další lidi. Jak jsem psal výše, povedlo se. A hra se líbila nejen starším hráčům, kteří v ní našli kousek nostalgie, ale i dětem, které nadchla arkádovost, barevnost a hlavně pohádkovost hry. A co mě překvapilo, krabičku si odnášelo i dost holek. Nakonec to dopadlo tak, že jsme prezentovali hlavně PacIna a Indian byl trochu stranou. Nadšený jsem byl nejen z hráčů, ale i z ostatních vývojářů, kteří si občas našli chvilku a zašli se podívat k našemu stánku a chtěli si o PacInovi popovídat, zajímaly je další projekty a budoucnost našeho týmu. Je to fantastický pocit, když si takto za vámi přijde popovídat například vývojář z Cauldronu. 

Samozřejmě ne vždy to bylo tak krásně barevné a spoustu lidí projekt nezaujal, ať už proto, že kousek vedle byla možnost zkusit si Crysis 2 ve 3D, nebo se jim hra prostě nelíbila. Tak už to chodí, ale pocit z reakcí mám hlavně kladný a úplně to do mě (a myslím si, že do celého týmu) napumpovalo novou energii. Dařilo se ale i trochu jinde. Měli jsme zamluvenou přednášku o Tvorbě nezávislých her, pořadu a Fiolasoftu obecně. Vedl jí samozřejmě Fiola, ale já se Zoomem jsme mu asistovali. Vzhledem k tomu, že souběžně o patro níž běžela přednáška o Mass Effect 3 a v největším sále probíhal hlavní program, tedy soutěž o nejlepší kostým, báli jsme se nulové účasti, přestože několik fanoušků Indiana přislíbilo účast. Nakonec se místnost zaplnila natolik, že si ani nebylo kam sednout a spousta lidí musela stát po obvodu a někteří koukali skrz dveře. Během hodiny Fiola projel historii týmu, první projekty, současné zaměření, Indiana, Freeware world, VCh, trochu déle jsme se zastavili u PacIna a nakonec jsme lehce představili nový projekt, AlterAct. Lidé se ptali, měli zájem o PacIna i Indiana a dokonce jsme na základě této přednášky prodali další spoustu PacInů, což bylo rozhodně fajn. 


Abych jen nebásnil o naší účasti, tak musím pochválit všechny organizátory a vystavovatele za naprosto perfektní program. Až mě překvapilo, kolik nadšenců se najde. A měl jsem možnost na vlastní oči vidět, jakou sílu mají třeba deskové hry. Kolik holek zajímají hry natolik, že se převlečou za známé postavy a chodí po výstavě. Určitě bylo fajn, že si člověk mohl vyzkoušet bez problémů nové hry, technologie a to vše na jednom místě. Navštívil jsem několik přednášek a některé mě opravdu nadchli. Někteří určitě znáte Sebastiana Chuma, který přednáší o hrách od EA. Nejen, že jeho přednášky mají šťávu, ale hlavně se jedná o perfektního člověka, se kterým se skvěle povídá o všem, rád nám pomůže/poradí a nedělá mu problém zastavit se na slovíčko s bandou kluků, jako jsme my. Tím samozřejmě nechci shazovat další přednášející, třeba lidem ze Sketch Games neuvěřitelně fandím (a jejich přednášku jsem si užil), protože to jsou zkušení vývojáři, kteří si nehrají na celebrity, tvoří velmi kvalitní hry a vůbec jim nedělá problém si s námi sednout, poradit nám s vývojem a hlavně nás berou jako jedny z branže.

Bohužel vše nemohlo vyjít na 100 %, a tak náš hlavní program, tedy živý stream ve stylu Showtime, nevyšel. Proč? Protože se nepovedlo zajistit kvalitní a hlavně stabilní internet a po první zkoušce jsme museli od celého plánu upustit, protože vysílání mělo neuvěřitelné záseky a my s tím nemohli nic udělat. Ale samozřejmě jsme nelenili, celou akci zdokumentovali, a také natočili pár rozhovorů, které se určitě objeví v Indian EXTRA. A doufám, že to bude co nejdříve, samozřejmě času je málo a práce hodně, takže to chvilku potrvá. 


Na závěr tohoto vyčerpávajícího reportu, který mísí moje pocity a dojmy z akcí, zároveň se nějak snaží přiblížit atmosféru, doplním, že jsem neuvěřitelně rád za tuto novou zkušenost. Nejen, že jsem si tedy vyzkoušel moderování veliké akce, také jsem potkal spoustu fanoušků (ano, dokonce jsme rozdali pár podpisů :D), povedlo se mi zaujmou lidi PacInem natolik, že si s radostí koupili krabicovou verzi a samozřejmě jsem potkal spoustu zajímavých lidí, ať už z řad fanoušků, novinářů nebo vývojářů. Další podobné akce si jistě nenechám ujít a vy byste také neměli :).

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Umíš suprově psát blog,bavilo mě to číst a to já sem na tom se čtením dost bídně :-D .Těšim se na další akce a hodně štěstí :)

Daemon.

Anonymní řekl(a)...

aha moje fotky pouzite :)
hadam bude i archiv z fiolovej prednasky
Suso

Playman řekl(a)...

Ahoj bedikku, pěkné ale nestačil jsem dočíst... Jsem zvědavý na záznam.

Bedikk řekl(a)...

Daemon: Díky :).

Suso: Ano, díky moc :).

Playman: Co ti zabránilo v dočtení? :D

Playman řekl(a)...

bedikk: nedostatek času mi v tom zdárně brání xD

Anonymní řekl(a)...

Fakt nice článek :)

Torra :)

Inacus řekl(a)...

Velmi pěkné

parekvrohlikkju řekl(a)...

Zapomněl jsem pogratulovat, k odvaze, i k úspěchu x)