pondělí 8. srpna 2011

Týden špatných silnic

Další týden prázdnin a já stále nebyl moc v klidu. Tentokrát jsem vyrazil na týdenní dovolenou na Moravu/Slezko a následně do Polska. Valašské Meziříčí je sice pěkné městečko, ale upřímně, moc tam toho člověk nenajde. Z této části se mi nejvíce líbil výšlap k Radegastovi, a pak luxusní skanzen v Rožnově pod Radhoštěm. Celá expozice se skládá ze tří částí, strávili jsme tam několik hodin a opravdu to stálo za to. Vše jsem si poctivě nafotil (něco pro dokumentaci, jindy rovnou textury), protože se mi to hodí do současné tvorby, kterou snad už brzy budu moci ukázat.


Kraków je větší, než jsem čekal. Toto polské město má velmi hezkou starou část, hrad Wawel je doslova dominantou nad městem. Ale mnohem více jsem byl nadšen z následujících návštěv. Jeli jsme se podívat do Weliczky, kde jsou solné doly, prohlídka trvala neuvěřitelné 3 hodiny, ale stálo to za to. Přestože jsem už viděl mnohem hezčí podzemní expozice, toto bylo moc naumělkované a opravdu v jeskyni nepotřebuji pětihvězdičkovou restauraci.

Cestou do Čech jsme se zastavili v Oświęcimi, což bylo nejen poučné, ale velmi emotivní. Ten odkaz války a utrpení v tom místě stále žije a je cítit na každém kroku. Nejvíce pozornosti jsem věnoval domu číslo 16, kde je expozice slovenská a česká. Dozvěděl jsem se spoustu zajímavých věcí, opět se ponořil do historie a musím uznat, že mě to dost vzalo. Na české straně jsme pak jeli přes Kopřivnci do Štramberku, kde jsme byli ubytovaní, a rovnou se zastavili v muzeu Tatry. Auta mám rád a tato česká značka má opravdu pestrou historii, je zajímavé sledovat ten vývoj do podoby, jak vypadá dnes. 


Navštívili jsme několik hradů, a jak jsem psal, vše mám nafocené, bude se to hodit. Zítra s kamarádem vyrážím do Znojma, kde budeme týden jezdit na kole. Snad nám to počasí alespoň trochu dovolí. Bude to také prvně, kdy pojedu delší cestu než jen pár kilometrů do Liberce a zpět. Tak jsem na to zvědav a určitě se těším - bude to nová zkušenost.

BTW: Ano, těmi špatnými silnicemi jsem opravdu myslel Polsko... tato pověra se ukázala být zcela pravdivá :D

3 komentáře:

phob řekl(a)...

:) velky cestovatel. Priste se zeptej na typy co ve valmezu a okoli :) nejakeho walacha :) sem ti mohl poradit spoustu mist :)

Petr Vojtěch řekl(a)...

Tak třeba příště :)

Anonymní řekl(a)...

Jé já jsem z Rožnova :D