pátek 25. června 2010

Trine


Včera na STEAMu proběhla geniální akce. Pouze na jeden den bylo vyhlášeno několik stovek slev na různé tituly. Pár her jsem si koupil, ale jedna z nich mě zaujala nejvíce. Ano, Trine je opravdu skvělá plošinovka. Někteří možná víte, jiní třeba ne. 


Do rukou se nám dostávají 3 hrdinové. Zloděj, válečník a kouzelník. Během hraní je střídáme a postupujeme úrovní, kde čekají logické zádrhely, boj a hopsání. Kombinací hrdinů dostáváme opravdu powerful herní charakter. Zábavné jsou i rozhovory mezi postavičkami. Co dodat, už se těším na druhý díl, který nabídne i multiplayer po síti. Zde to lze jen za pomoci gamepadu. 

4 komentáře:

Firejs řekl(a)...

Jo není to špatné, ale docela HW náročné... takže se mi to místy nepříjemně škubalo... každopádně jsem hrál snad jen demo a možná několik dalších levelů..

ale zase tolik mě to nebavilo - ale určitě chválím za to, že je to plošinovka ;)

Playman řekl(a)...

Firejs -to je hřích hrát jenom demo, tím zcela zbytečně tuto hru opomíjíš-je to skvost na poli plošinovek desetiletí... ale co, každého věc.

Petr Vojtěch řekl(a)...

Pokud se mu demo nelíbilo, tak si přece nebude kupovat plnou verzi jen proto, aby ji uctil :D.

Likandro řekl(a)...

Mě zaujala hra podle videí hodně, ale jakmile jsem sáhl na demo, celkem jasně se mi v hlavě ozvalo "Tak tohle ne."

Asi to bude znít zvláštně, protože čudlíků je na ovládání málo a jsou celkem jednoduše užitelné, ale prostě mi to přišlo hrozně krkolomné na ovládání... počínaje divnými skoky, které jsou atypicky dlouhé, konče užíváním schopností... takové uživatelsky nepřívětivé.
Hold na videu, kde to hraje borec co si to udělal sám pro sebe to vypadá krásně, plynule a dokonale, když k tomu přijde někdo kdo to hraje poprvé, najednou elegance mizí a jakoby zabíjí celý vizuální požitek a z nesmyslného hýbání kamery sem a tam jak to nejde se akorát zbytečně motá hlava.

Výukový level hráče neprovede bojem, a tak není divu, že při meetingu s prvními je skoro tuhý, protože nemá šajnu jak to funguje.

Sběr lahviček taky nevysvětlený, samy o sobě nic nedělají...

Nevím, tutoriál si představuji jinak - pro první postavu byl jakž takž dobrý, pro zbylé dvě mi přišel odbytý.

Seznámení se hrou má být jasné vysvětlit odkud kam hráč jde, jaké situace ve hře zhruba potká, ale dělá to s komentářem, takže když se postava uvězní mezi dvěma obřími sekerami a nejde to po chvíli zkoušení na lanu přehopsnout, hráč by měl vědět, mělo by mu hra říct, že to jen špatně zkouší - pokud ho napadne, že jde o bug, nebo že musí hru restartovat, protože to nestihl přeběhnout před pádem, je něco špatně.

A pokud se člověku něco hraje špatně a nesedne mu to, tak prostě nemá důvod opětovně hru spouštět, což je bohužel i můj případ. Možná tomu kvůli doporučení dám ještě jednu šanci, ale jen se sebezapřením.